Fintechs: 4 pointers to secure your own bright future.

The economy and COVID-19

With large swathes of society working from home, schools shuttered, and the entertainment sector shut down, the economy is taking a big hit. We’re quickly diving deep into a big economic shock and long-term recession. International trade and travel have diminished. Supply chains are distorted as factories and borders are closed. Given a decline in demand, plus government measures to protect public health, whole sectors face a sudden, sharp decline in revenue. Whilst there are large differences between sectors, this will impact the entire economy. Governments have announced large aid-packages, but this will only help curb some of the shock.

Given this scenario, it’s easy to understand the fintech community is also facing losses.

 

>> read more >>

Innoveren is belangrijk, maar verkopen is ook een kunst

All Posts

If you cannot make it, fake it, luidt een Amerikaans gezegde onder ondernemers. Amerikanen zijn er goed in: hun product verkopen voordat de ontwikkeling is gestart. Nederlandse ondernemers, een stuk bescheidener, zouden nog best wat kunnen leren van onze verre buur. Met alle aandacht voor onderzoek en ontwikkeling, laat de verkoop nog wel eens op zich wachten, zo blijkt uit een rondgang langs de Nieuwe Kampioenen. Te lang 'doorgehold', te laat de markt op gegaan, het vak van 'sales onderschat'.

Willem Verbeke, hoogleraar Sales en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Want de verkoper moet volgens hem juist iemand zijn met een 'luisterend oor en hoge sociale intelligentie', die zich kan verplaatsen in het perspectief van de klant. ‘Je moet je verkopers gepassioneerd krijgen voor je product om de ideale klant te vinden’, zegt Verbeke. Liefst een klant die daarna ook praat over je bedrijf, bijvoorbeeld via sociale media.'

Als je in gesprek bent met de potentiële klant, luistert naar zijn wensen, dan gaat die klant meer praten over zichzelf en kun jij nieuwe ideeën aandragen.' Klant en leverancier moeten elkaar voeden, aldus Verbeke. 'Jij maakt een prototype product en ontwikkelt dat met de klant verder door. Zo ontstaat een portfolio van producten en ontwikkel je samen een ecosysteem.’ Meegroeien met de klant heet dat. De verkoper heeft daar een belangrijke rol in, aldus de professor. Hij moet meedenken met de klant en een nieuwe order vervolgens 'intern verkopen' aan zijn ontwikkelende collega's. Feitelijk is hij de brug of koppelaar tussen klant en de collega's die het product moeten ontwikkelen. Die empathische houding is dus ook intern van belang. Verbeke: 'De verkoper moet kunnen omgaan met de technici die graag over hun product en hun specialiteit praten.'

Lees het hele artikel op FD.nl

ABOUT THE AUTHOR
Ernst Roelofs

Co-founder and digital director of RedSnap Inc.. During his career, Ernst made the switch from thinking in terms of just digital marketing to “marketing in a digital world”. Ernst is convinced that the best marketers in this digital world are people with a digital-heavy DNA. He has over 15 years experience, among others with Five Degrees. Ernst was a presenter at the prestigious Finovate Europe 2016 conference. Before that, Ernst founded Soyuz Digital, a one-stop, online & social marketing boutique for technology firms.
Recent Posts

Fintechs: 4 pointers to secure your own bright future.

The economy and COVID-19 With large swathes of society working from home, schools shuttered, and the entertainment sector shut down, the economy is ta...

Read more

Good news for fintechs: banks still buy technology

Selling has everything to do with helping your customers buy, as we wrote earlier in this blog post about changing your mindset. But markets have chan...

Read more

PR is dead. How beautiful is that?

This one is for businesses and their executives who have been struggling to successfully share their story with the world. Leaders who are convinced t...

Read more

Surprisingly, banks might jump in the trust gap Big Tech fails to fill

We soon might experience a surprising, and to many a contradictory, move by banks. The more Big Tech is failing to recover trust, the bigger the chanc...

Read more